Hjemmesider – pas på faldgruberne

BFE_www

Werner Wejp-Olsens vignettegninger får smilet frem på Branchen ForbrugerElektroniks hjemmeside, som blev relanceret i 2012.

Er din hjemmeside ajourført? Kan brugerne nemt finde rundt på den? Kan de hurtigt finde dit telefonnummer og din mailadresse? Opfylder den lovens krav? Er den optimeret i søgemaskinerne så dit budskab får høj prioritet når potentielle kunder søger?

En klassisk fejl er, at hjemmesiden bygges op som firmaets organisation. Men den interne inddeling i afdelinger er måske ikke nødvendigvis lige så logisk for dine kunder som dig?

En anden fejl er, at der mangler opdateringer hist og pist siden hjemmesiden blev lanceret: Der kan ligge informationer, som er misvisende eller fejlagtige.

En tredje fejl er at der internt mangler klar præcisering af, hvem der har ansvaret for hjemmesidens indhold og frem for alt ajourføringer.

Vi kan med øjne ude fra vurdere din hjemmesides brugervenlighed, struktur, indhold m.v. Du kan bruge det som en inspiration til at relancere den. Eller vi kan stå for relanceringen eller opbygningen af en ny hjemmeside.

Hjemmesiden er også oplagt til levende billeder i form af videoklip eller tegnefilm: Præsenter nye produkter, interview medarbejdere, gør brugsanvisningen levende eller tegn et lynportræt af firmaet. Gerne med et glimt i øjet!