KommunikationsTjek

Knopskydning er givet den mest anvendte metode når kommunikationskanaler implementeres. Og det bliver ikke nemmere af, at ansvaret kan være placeret i forskellige afdelinger: HR, Kommunikation, Marketing, IT som de typiske.

Risikoen er at der mangler sammenhæng og synergi i dét, der foregår. Der kan være elementer, som ikke udnyttes og væsentlige detaljer kan nemt overses, ligesom det teknologiske udvikling hele tiden bringer nye muligheder frem.

Er der en logisk sammenhæng mellem organisationens vision/mission og kommunikationen? Er sammenhængen tjekket for nylig?

Når vi taler om branding og intern/ekstern kommunikation, så er det vigtigt at se det hele i helikopterperspektiv – og hér er det en fordel at lade nogle komme ude fra  med nye øjne. Derfor tilbyder vi at give virksomheden eller organisationen et KommunikationsTjek, der giver anvisning på hvor der kan sættes ind. Så kan I i ro og mag finde ud af, hvor der skal følges op, hvor I selv vil gøre det og hvor vi skal give en hånd med.

Vi nøjes ikke med at kigge på hjemmeside, pressemeddelelser og andre skriftlige former for kommunikation: Vi ser også på den fysiske indretning af receptionen, om faciliteterne i telefonisystemet udnyttes optimalt, om kundeservice/hotline fungerer.

Det er vigtigt, at der er en sammenhæng i budskaberne og at alle platformes styrker udnyttes. Vores erfaring er, at knopskydning og daglig travlhed gør, at i mange firmaer og organisationer halter den konsekvente kommunikation.

Vi tilbyder KommunikationsTjek i 3 grundpakker til fast pris – med mulighed for udvidelser. Et KommunikationsTjek giver et overskueligt billede af hvordan jeres kommunikation er i dag og hvor den kan flytte sig i morgen. I får nogle ideer til, hvor og hvordan der kan forbedres. Kort sagt: Hvordan kommunikationen kan være med til at binde tanker, visioner, forcer og handlinger sammen.

Vi kan også skrue et underholdende og informativt temaprogram sammen, hvor eksempelvis resultaterne af et KommunikationsTjek præsenteres og der gives oplæg til, hvordan virksomheden i fremtiden vil arbejde med kommunikationen.